Pannacotta med bär..

jag ska bara berätta och visa hur jag har gjort pannacotta, på mitt sätt:D
har tagit lite bilder steg för steg:)

För 16 pers

 
Du behöver: 600 g hallon/bär
                   4 dl strösocker
                   8 dl matyoghurt
                   6 gelatinblad
                   + bär till garnering ca 100g

1.
 Lägg gelatinbladen i kallt vatten.

2.
 Blanda 600 g hallon+ 4 dl strösocker tills sockret löst sig. 


3. 
 Rör ner 8 dl matyoghurt i hallon-socker-blandningen.

4.
 Smält gelatinbladen tillsammans med 2 dl av hallonyoghurten... se till så att gelatinbladen smälts ordentligt

5.
 Häll ner gelatinbladen i resten av hallonyoghurten... rör ordentligt.. 

6.
 häll upp i vattensköljda små skålar.. och lägg in i kylskåpet... däär mina står just nu..

 Så här ser de ut just nu när de står i kylskåpet.. hoppas att de blir lyckade, ska garnera de med några hallon och blåbär sen också så blir det bra:) det blev ca 15 st..

© Emma Jutemalm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0