Hemmagjord glass!

Idag har jag gjort glass, men jag vet inte riktigt hur den smakar :D
Här är iallafall recepter på världens ENKLASTE glass!

Ingredienser:
2,5 dl Vaniljvisp

valfri smaksättning, vad man gillar helt enkelt...
Jag tog kakor, kolasås och valnötter :)


Börja med att hacka(om det behövs) smaken/smakerna.
Vispa upp vaniljvispen till den blir pösig..


Häll sedan ner smakerna...


Och häll i burk/burkar(om det behövs) med lock...

Jag hällde kolasås i en av de :)
Lägg sedan in i frysen i ca 5 timmar eller tills det stelnat och liknar glass :)

Nu ska jag nog smaka en av de, ha det bra!

Kanske inte de bästa bilderna, men jag använde mig av min lilla kamera, och den kanske inte är så superduperbra?! <3

© Emma Jutemalm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0